Dag 6: Bergen-Balestrand

14 juni 2024 - Balestrand, Noorwegen

We besluiten vandaag onze weg niet te vervolgen via de door het reisbureau voorgestelde route (die hebben we gisteren namelijk al gedaan), maar kiezen daarentegen voor een alternatieve route via de E39. Alhoewel we onderweg ook nog wel menige tunnel tegenkomen, vinden we het landschap, eenmaal weg van de drukke stad, toch wat afwisselender en mooier.

We vertrokken om 7.45 uur en het lukt ons deze keer zowaar om in één keer goed te rijden. Onderweg een aantal keer gestopt,  maar omdat we desondanks al om 13.00 uur in Dragsvik zijn (er waren onderweg geen speciale bezienswaardigheden), besluiten we om vandaag een groot deel van de panoramische route Gaularfjellet te rijden. De Gaularfjellet is een berggebied in de centrale provincie Vestland. Het gebergte wordt doorkruist door de grens tussen de gemeenten Sunnfjord en Sogndal. De Noorse provincieweg 613 doorkruist de bergen via een pas die de rivier de Gaula volgt en die haarspeldbochten heeft. Onderweg komen we prachtige vergezichten tegen, met als hoogtepunten toch wel het Utsiktspunkt, waar een platform staat met uitzicht op voornoemde haarspeldbochten en de bergen rondom, alsmede de waterval Likholefossen.

Wat we hier ervaren is toch eigenlijk wel het Noorwegen wat wij het allermooist vinden. Dus we genieten volop en Ik denk dat de beelden voor zich zullen spreken…

Omdat we twee nachten in Dragvik (nabij Balsestrand) verblijven, gaan we morgen zuidwaarts, om de omgeving aan de andere kant van de Sognefjord te verkennen.

1. Charlotte:
    14 juni 2024
    In een woord schitterend. Wat een mooie natuur. Wat een rust straalt het uit prachtig.
  2. Margot:
    14 juni 2024
    Ik word hier stil van.. en wou dat ik er bij was.
    Hartverwarmend om jullie zo te zien genieten 😊❤️.
  3. Marjolein:
    Wat onwijs mooi!!! 😍
  4. Cora:
    Geweldig mooi!
  5. Tanja:
    15 juni 2024
    Prachtig, prachtig! En hoe groot ook .... ook kwetsbaar Bij het zien van de minime hoeveelheid sneeuw vraag ik me af of er klimaat info is bij de diverse utsicktspunkte of zoiets. What's in a name. Grappig.
    Fijne dag morgen. Het weer ziet er op de foto's goed uit. Mazzel!
    Liefs, Tanja.
  6. Miriam:
    15 juni 2024
    Wat ik altijd zo mooi vind, is die spiegel van dat water! Als je de foto draait, heb je een hele bijzondere foto.
    Lieverds, geniet verder van jullie reis. Dan kunnen wij nog lekker meegenieten van al dat moois.

Jouw reactie