Dag 8: Leersumse Veld

26 juni 2020 - Leersum, Nederland

Het zonnetje doet wederom zijn uiterste best en het is om 7.00 uur al 23 graden. Het belooft dus weer een warme dag te worden en daarom zijn we al om 7.30 uur van huis vertrokken voor een wandeling rond het Leersumse Veld.

Behalve een stel met een klein kind dat bezig was met een fotoshoot, hebben we  geen mens gezien tijdens onze 7 km. wandeling. Onderweg nog even een bezoekje gebracht aan een observatiehut, maar er was om 8.30 uur geen kip ..eh watervogeltje te bekennen. Wel een ringslang (volgens Hans dan, ik denk eerlijk gezegd dat het een stuk tuinslang was) en even later een bonte specht die gezellig een stuk met ons meevloog.

Het Leersumse Veld  maakt net als het Zeisterbos deel uit van de Utrechtse heuvelrug en bestaat uit bos, heide en een mooi groot ven, waar ‘s winters op geschaatst kan worden. Er stond een heerlijk briesje en dat hield de temperatuur aardig in bedwang.  Het was er in ieder geval prima toeven. Af en toe op een bankje neergeploft om te genieten van de mooie uitzichten. Jammer alleen dat ik onze bammetjes die ochtend vergeten was in mijn rugtas te stoppen.Gelukkig vond ik halverwege de route onder in  mijn rugtas nog een geplette mueslireep en aangezien honger rauwe bonen zoet maakt, hebben we daar (min of meer) heerlijk van lopen smikkelen. Hadden we toch nog een soort van
ienie-mini ontbijtje.

Om 10.45 uur waren we weer terug bij de auto. Onderweg nog even gestopt voor wat fris en wat lekkers ergens op een terrasje in Leersum (onze magen knorden inmiddels om het hardst) en daarna weer naar huis voordat het ál te heet gaat worden...

1. Tanja:
    26 juni 2020
    Hoi vakantiegangers,

Wat is het mooi daar hè. En die specht staat er goed op zeg!
    💋🤗
  2. Charlotte:
    26 juni 2020
    Dit is inderdaad een gebied dat nooit gaat vervelen.
    Zelfs in de herfst en winter is het daar heel fijn om te zijn.