Dag 1: Hintergarten.

19 juni 2020 - De Meern, Nederland

Om 4.30 uur werden we wakker van een schril gepiep van de rookmelder, die aangaf dat de batterij aan vervanging toe was. Dus we waren er in ieder geval lekker vroeg bij zullen we maar zeggen. D.w.z. Hans dan, die vloekend en wel de ladder op moest om het snode apparaat de mond te snoeren. Ik zelf beschouw deze taakverdeling als een van de betere voordelen van getrouwd zijn.. dus heb ik mij nog maar een keer omgedraaid.

Om 7.30 uur opgestaan en eerlijk is eerlijk, het zonnetje deed al flink zijn best. Koffie gedronken, met konijn Kees gespeeld en een aantal foto’s gemaakt van jawel, de Hintergarten, die er dankzij de regen van de afgelopen dagen pico bello bijstaat. Mijn vakantie leek nog even een kort leven beschoren toen ik over een van de watertonnen struikelde en mijn nek dreigde te breken. Gelukkig voorkwam een onzachte landing op een betonnen varken dit en kwam ik er met alleen wat blauwe plekken vanaf.

Daarna volgde een bezoekje van mijn schoonzus en het was écht super gezellig om weer even bij te kletsen na elkaar zo’n poos niet gezien te hebben. En dan gaat het gesprek tussen broer en zus, twee belastingmedewerkers pur sang opeens, hoe kan het ook anders, over de dienst Toeslagen die zo onder vuur ligt. Tja... en dat is natuurlijk bij uitstek een onderwerp dat zich buitengewoon goed leent voor een eerste vakantiedag...

Daarna gezellig buiten geluncht. Alhoewel, het was weliswaar de bedoeling om dit  samen met manlief te doen, maar het werd uiteindelijk een activiteit voor 1. Hans stond namelijk iets voor zijn boterham te bereiden dat zoveel tijd vergde, dat ik de keuze had tussen een warme of een koude uitsmijter. Ik koos voor eerstgenoemde optie, maar heb, zoals het een goede echtgenote betaamt, vervolgens braaf toegekeken hoe mijn echtgenoot zat te eten. Superleuk...

Voor de rest lekker gelezen, een beetje op het internet gesurfd, een spelletje gespeeld en een tas in ontvangst genomen, die ik op 5 april besteld had en die ik vandaag, 19 juni binnenkreeg. En omdat ik dat al lang weer vergeten was, was het opeens zomaar een leuke verrassing

Afijn, het eerste dagje was in elk geval heerlijk relaxed. Benieuwd wat de dag van morgen ons gaat brengen.

1. Cora:
    19 juni 2020
    In ieder geval geen last van vertraging -:)
  2. Tanja:
    19 juni 2020
    Ik dacht echt dat jullie in Duitsland zaten. Maar ik fronste mijn wenkbrauwen: gaan ze dan maar zó op vakantie? Angela van Frans had het gelijk door. Haha. Ik ben benieuwd naar de tweede reisdag. 😉🤣🤣
  3. Harry:
    20 juni 2020
    in ieder geval fijn te horen dat het met Kees goed gegaan is vrijdag