Donderdag 23 juni: Zuid-Veluwe (ANWB-autoroute)

23 juni 2022 - Posbank, Nederland

Het belooft vandaag erg warm te worden en omdat we wandelen in deze hitte niet echt zien zitten, is het voorstel van Hans om een ANWB-route over het zuidelijk deel van de Veluwe te gaan rijden een super idee dat zeker op mijn bijval kan rekenen.

Ons vertrek werd vanochtend uitgesteld omdat er eerst nog een redding moest plaatsvinden. Daisy Duck, sinds twee jaar een trouwe bezoekster, had blijkbaar besloten dat ook haar tweede legsel in onze achtertuin het levenslicht moest zien. En daar stond ze dan vanochtend met 9 pullens voor het raam… Er zat niets anders op dan de achterdeur van de garage en de garagepoort open te zetten, om Daisy en kids hun vrijheid te kunnen geven. Door de woonkamer en de gang leek me geen strak plan, aangezien Daisy niet bepaald zindelijk is, gezien het spoor van verderf dat madame in de tuin had achtergelaten…

Hans, inmiddels na 2x een ervaringsdeskundige, lukte het dit keer om de eendenfamilie binnen een kwartier rustig door de garage naar de voorzijde van ons huis te geleiden. En ja hoor, even later dobberden Daisy en kroost vredig in het water. Zo leuk om te zien! (en stiekem ook wel een beetje trots dat Daisy onze tuin kiest om haar eieren uit te broeden)

We vertrokken uiteindelijk rond 8.45 uur richting Ede, het beginpunt van de ANWB Zuid-Veluwe route. Het is dan al 23 graden.  We volgen deze route die ons langs dorpjes en plaatsen als Ede, Otterlo, Hoenderloo, Beekbergen, Apeldoorn, Loenen, De Steeg, Rheden en Rozendaal voert. In Loenen stoppen we voor een koffie-break en in Arnhem genieten we bij Brasserie De Boerderij van een heerlijke lunch aan het water. Onderweg maken we nog een kleine omweg en bezoeken we de Posbank. De temperatuur is dan inmiddels opgelopen tot 31 graden. Op een bankje in de schaduw is het gelukkig nog goed uit te houden. Alhoewel de heide in deze periode nog niet bloeit, blijft het een prachtige omgeving en genieten we van de mooie vergezichten.

Het is 14.30 uur als we weer huiswaarts keren. En ondanks de hitte, kunnen we wederom terugkijken op een meer dan geslaagde dag.

1. Charlotte:
    23 juni 2022
    Heel verstandig om met deze temperatuur niet te gaan wandelen.
    Ja de Postbank is altijd mooi, maakt niet uit wat voor weer het is. Het ritje over de Posbank alleen al is super mooi met al die bochten.
  2. Margot:
    23 juni 2022
    Zeker verstandig om niet te gaan wandelen☀️😎. En ondanks de hitte.. tóch nog een flinke route. Met uiteraard lekkere tussendoortjes☕️🍪🤗. Terwijl ik jullie reisverhaal lees.. zijn mijn brillenglazen beslagen 🥸. Half 11 s’avonds.. en nog steeds 25 graden 🥵
  3. Tanja:
    25 juni 2022
    Hoi hoi. Wij waren even druk met varen naar Terschelling en settelen daar donderdag. Op het dek van Doeksen was ik bezig te verbranden, dus binnen verder lekker gelezen. Hoe houdt iedereen op dat buitendek het toch uit in die zinderende hitte? Maar goed, julie rondreis bracht je langs mooie plekjes. De Posbank is echt jeugdsentiment voor Dick. Fijn dat jullie dag zo weer prachtige plaatjes opleverde, zeker die van jullie samen. 💋💋