Dag 15: Ørnes - Mosjøen

1 juli 2019 - Mosjøen, Noorwegen

En we zijn weer terug in het Fru Haugans Hotel in Mosjøen, waar we 14 dagen geleden ook al waren. Vanochtend bijtijds vertrokken uit Ørnes, omdat we aardig wat kilometers en de nodige oversteken met de veerpont voor de boeg hebben. Het weer is ronduit verschrikkelijk. Het begon vannacht te regenen en het regent sindsdien nog steeds onafgebroken...

Gelukkig vermaken we ons onderweg in de auto prima en dus meteen maar even een filmpje gemaakt over het weer van vandaag. Hans had overigens een ander filmpje willen posten, dat hij zelf gemaakt had van mij met als titel ‘interview met de duivel’ (Oui, c’est moi), maar ik vond het bij nader inzien toch maar beter om dit niet de ether in te slingeren. Ook de foto’s van vanochtend zijn niet echt denderend te noemen, vooral die van de zijarm van de Svartisengletsjer, de Engenbreen. De gletsjer is met een beetje fantasie nog nét te onderscheiden, maar de foto geeft vooral een goed beeld van ons zicht deze ochtend.

We vervolgen de Kystriksveien (ofwel Rv17) en nemen achtereenvolgens de pont bij Forøy naar Ågskardet, de pont van Jetvik naar Kilboghamn (we passeren met deze pont weer de poolcirkel) en tot slot de pont van Nesna naar Levang. Hier vervolgen we de Kystriksveien nog eventjes totdat deze overgaat in de 78 en de E6.

Vlakbij Mosjøen, het is dan inmiddels 16.00 uur geweest, stopt het eindelijk met regenen, maar het blijft de rest van de dag behoorlijk grijs. Omdat we de buurt in Mosjøen al tijdens ons eerder bezoek verkend hebben, besluiten we in het hotel te blijven.

Morgen staat ons een lange rit naar Trondheim te wachten, naar ons hotel voor de laatste overnachting...

1. Joyce:
    1 juli 2019
    Dacht even dat die ene foto in zwart-wit was, maar de lucht is gewoon zó ontzettend grijs 🤣
  2. Charlotte:
    1 juli 2019
    Wat triest ziet alles eruit. Wat een ontzettend weer hebben jullie gehad. Heeeeeel jammer.
  3. B.Luinge:
    1 juli 2019
    Ja,diep triest,het kon niet erger,jullie zullen wel verlangen naar de ....volgende vacantie denk ik.Maar eens gauw over nadenken,en zoek de zon op!
  4. Tanja:
    1 juli 2019
    50 tinten grijs .... Ah, niet zo opwindend hè. Echt jammer jongens. Maar fijn om te lezen dat jullie samen de moed er wel in houden. Straks lijkt Nederland in vergelijking weer heel mooi! Elk nadeel heb ....
    Kus van jullie zus.
  5. Tanja:
    1 juli 2019
    Met een reactie van B.Luinge! Geweldig. Ik heb mamma niet geholpen hoor! Is er toch iets blijven hangen. 🌞