Dag 2: Denver - Estes Park - Rocky Mountain NP

14 juni 2017 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

We zijn gisteren heelhuids maar bekaf in ons 1e hotel in Denver aangekomen. Het was een pittige reis van 12 uur vliegen en met 3 huilende baby's in onze rij (ze wisselden elkaar de gehele 10,5 uur durende vlucht van München naar Denver gelukkig af, zodat we geen seconde hoefden te missen) en 2 schattige, maar vooral  kefferige keeshondjes die in een sporttas zaten. De reis verliep verder voorspoedig en we zijn keurig op tijd in Denver geland. Met een shuttlebus bij Alamo afgezet en om 16.00 reden we onze eerste kilometers op Amerikaanse bodem in een prachtige rode Jeep Compass. In ons hotel aangekomen zijn we eerst maar eventjes gaan slapen (het was hier toen 17.30 uur en in Nederland al 1.00 's nachts)

...om vanochtend om 5.30 uur plaatselijke tijd weer wakker te worden. Met 12 uur slaap achter de rug, voelen we ons weer helemaal toppie en na het ontbijt verlaten we Denver en rijden we (weliswaar in de file, want ook hier moeten mensen gewoon naar hun werk) naar Estes Park, het voorportaal van het Rocky Mountain NP dat 1,5 uur rijden noordwaarts ligt.

En het was werkelijk prachtig!!!! Rocky Mountain NP is een gebied van uitersten met 900 km2 ongerepte wildernis met maar liefst 60 bergen boven de 4 km. hoogte. Omdat we hier maar 1 dag zijn, hebben we ervoor gekozen om de Trailridge Road te rijden, een 'Scenic Road' die ons tot bij de Continental Divide voerde en tot boven de boomgrens (alpine toendra). Een dag is echter veel te kort voor al dat moois, dus we willen vanavond nog een keer het NP in. Wel hebben we vandaag al het nodige wildlife gespot, nl. een marmot, een chagrijnige grondeekhoorn (toen we hem niet wilden voeren, liet ie zijn tandjes zien) en -weliswaar op een behoorlijk afstandje- een roedel herten (die ze hier Elk noemen).

Morgen rijden we verder naar Rapid City, dat zo'n 610 km noordwaarts ligt.

1. Joyce:
    15 juni 2017
    Wow, wat een dikke laag sneeuw op die foto! Wel jammer dat je er alleen voor bent gaan staan. Voor de foto was het leuker geweest als je een duik had genomen :p
    Xx
  2. Tanja:
    Wow. Een wereld van verschil! Mooi! En ik ben benieuwd naar die rode jeep. ⛽
  3. Harry:
    schitterende foto's
  4. Charlotte:
    15 juni 2017
    Wat een supergaaf begin van jullie vakantie en wat een mooie foto's weer. Geweldig die enorm dikke laag sneeuw.
  5. Beppie Luinge:
    15 juni 2017
    Wat een lange reis zeg en hoe moe kan je worden!En mooi weer! Ik wens jullie een hele fijne reis met de ..opvallende.. rode auto, veel plezier hoor!
  6. Marjolein Oudejans:
    15 juni 2017
    Wat een sneeuw! Nog sneeuwballen gevecht gehouden? ;)
    Xx
  7. Margot:
    15 juni 2017
    Goede tip... inzoomen. Jemig nog an toe. M'n pixels kraakten ervan. Verder prachtig ... in één woord. Denk dat ik vaak in herhalingen ga vallen .
    Die marmot ... komt me bekend voor !!
  8. Margot:
  10. Miriam:
    I ❤it. jes.
  11. Sandra:
    15 juni 2017
    adembenemende foto's. Echt wauw. Wat is het toch een mooi land. Heerlijk dat jullie gelijk goed hebben geslapen. Wat ligy er nog veel sneeuw. Hoop dat jullie veel wild gaan zien en in yellowstone een heleboel bizons, want dat is ook zo bijzonder. Geniet lekker