Dag 13: Omgeving Gambo

26 juni 2016 - Gambo, Canada

Gisteravond genoten van een home cooked meal en gezellig reiservaringen uitgewisseld met Ken & Iris, een stel uit Ottawa.
Vanochtend besluiten Hans en ik om toch maar niet voor een tweede maal terug te keren naar het Terra Nova NP. We wilden daar oorspronkelijk een trail gaan lopen, maar we hebben daar gisteren zoveel vliegen gehapt,dat we nog steeds verzadigd zijn, dus toch maar snel een nieuw plan de campagne gemaakt.
Toen onze Inn-keeper Vicky (een schat van een vrouw) tijdens het ontbijt  informeerde naar onze plannen vandaag hoorde dat we de scenic drive route 'Kittiwake Coast: Road to the Isles ' wilden gaan maken, gaf ze ons nog een aantal tips mee voor onderweg...

En het werd wederom  een schitterende dag. We zijn eerst via Hare Bay, Trinity en Indian Bay naar Greenspond gereden. Geen van die plaatsen staat vermeld in de Capitoolgids, maar hoe prachtig zijn die dorpjes, gelegen aan de kust. Van Vicky hadden we al gehoord dat we in Greenspond ijsbergen zouden kunnen zien en daar was geen woord van gelogen!
We hebben ook op de rest van de route naar het noordoosten ijsbergen gezien, tot aan Deadman's Bay aan toe. Onderweg nog een praatje gemaakt met de eigenaresse van een Bakery...het contact met de lokale bevolking is zo ontzettend leuk, iedereen is hier namelijk even vriendelijk en hartelijk.

Aan het eind van de middag moe maar voldaan weer teruggekeerd naar de Freshwater Inn...ben benieuwd wat we vanavond weer voor lekkers voorgeschoteld krijgen.

1. Tanja:
    26 juni 2016
    IJsbergen! Cool hoor! En dan die warme contacten met de bevolking. Goed gekozen. Jullie kunnen straks je eigen reisbureau beginnen. Liefs, Tanja.
  2. Beppie Luinge:
    27 juni 2016
    Ja,echt geweldig om..stil.. van te worden!
  3. Joyce:
    27 juni 2016
    Mooie plaatjes weer! En grappig, die ijsberg. Lijkt alsof ie daar helemaal niet hoort te liggen met het mooie weer en de groene omgeving, alsof ie er voor de foto is geplaatst ;)
  4. Beppie Luinge:
    Ik ben sprakeloos!!
  5. Miriam:
    27 juni 2016
    Leuk die aanraders van de lokale bevolking, die brengen je naar plekken........wauw! Dus zwemmen zat er even niet in?
  6. Margot:
    27 juni 2016
    Heel vroeg vanochtend las ik jullie dag 13 door. En wat spannend, want ik las ijsberen..gespot !! Wauw wat een wildlife dacht ik nog. En mazzelkonten. Maar.. ( het is nu 17.16 uur, 27 juni ) en wat zien ik..?! Het gaat om ijsbergen!! Ze zijn echt prachtig. Maar het lijken net schuimkoekjes op water.. sorry. Haha. Heel veel plezier samen.. "on the rocks" xx