Dag 12: St. John's - Gambo

25 juni 2016 - Gambo, Canada

Na een behoorlijk onrustige nacht in het hotel: er verbleven 3 gezinnen met 9 kinderen in de kamers naast ons die tot in de late uurtjes flink aan het krakelen waren. We hebben dit tot 23.30 aangehoord alvorens we de receptie om een andere kamer verzocht hebben. Dit lukte gelukkig en 2 verdiepingen hoger zijn we even later alsnog als roosjes in slaap gevallen.

Om 8.00 uur waren we weer en route, maar niet voordat we een bezoek gebracht hadden aan Signal Hill Historic site of Canada. Boven op deze heuvel heb je een schitterend uitzicht op de Atlantische Oceaan, de havenmond en de historische binnenstad van St. John's. De Cabot Tower op Signal Hill is in 1897 gebouwd ter ere van het feit dat John Cabot 400 jaar daarvoor Newfoundland ontdekte (hadden ze dit niet al ietsjes eerder, bijvoorbeeld na 100 of 250 jaar al kunnen doen???).

Het belooft weer een schitterende dag te worden en daar zijn we blij mee want vandaag staat het Terra Nova National Park op ons programma. Dit NP, dat in 1957 is opgericht, ligt in het noordoosten en is het oudste nationale natuurgebied op Newfoundland. Het bestaat uit begroeide heuvels en diepe fjorden.
We hebben ons er de hele middag prima vermaakt. Vooral de uitkijktoren Colline Ochre bood een spectaculair uitzicht over een deel van het NP.

Vandaag zijn we weer om 16.30 op ons volgende logeeradres, want we zijn allebei best wel moe. Een korte nacht en het verwerken van al dat moois, hakt er best wel in. Bovendien maken we lange dagen (zijn meestal al vóór 8.00 uur op pad en pas weer rond 18.00 uur terug in het hotel) en leggen heel wat kilometers af. Afijn een luxeprobleem dunkt mij...

1. Beppie Luinge:
    26 juni 2016
    Ja,wat hebben jullie ontzettend veel gezien,fijn dat jullie voor deze vacantie gekozen hebben!Ook wij genieten mee!
  2. Sandra:
    26 juni 2016
    Wauw wat een mooie foto's. Heerlijk jullie reisverhalen te lezen. Jullie vermaken je prima.
  3. Tanja:
    26 juni 2016
    Naar mijn idee had ik al gereageerd, en bij de Jan van Genten ook (jaaaaren in de Jan van Gentstraat gewoond, waar Hans geboren is, in Badhoevedorp, maar kennelijk is het bericht niet goed aangekomen.
    Goed. .. het is nog lang niet vol op de wereld. Prachtig daar. Vooral zo houden. En ik vraag me af .... heb je nog een week om bij te komen van deze vakantie? Veel liefs, Tanja.