Dag 11: Andenes - Narvik

27 juni 2019 - Narvik, Noorwegen

Wat een @%$#%^&**&^% dag vandaag! Vanochtend eerst tot 11.00 uur rondgehangen in Andenes (waar behalve de walvissafari weinig te beleven is) om vervolgens te horen te krijgen dat die wederom niet doorgaat vanwege de harde wind. We hadden er al geen goed gevoel bij toen we om 9.00 uur op de pier stonden en zowat uit ons geloof waaiden, maar stiekempjes hoop je dan toch dat...... maar  niet dus. We krijgen weliswaar keurig ons geld terug, maar dat is eigenlijk niet hetgeen wij wilden. Afijn het is niet anders en bovendien moeten we nu toch echt verder.

Het weer was tot 11.00 uur eigenlijk best goed (op de harde wind na), maar dat veranderde op het moment we in de auto stappen om naar Narvik te rijden. Het waren met recht 50 tinten grijs waar we onderweg op gefêteerd zijn plus de nodige plensbuien. Ik ben hier best in mineur van, want ik hoef geen 20 graden+ en de hele dag zon, maar droog weer met af en toe een zonnetje is wel zo leuk. Ik haal namelijk heel veel plezier uit het maken van foto’s, maar ik kom de laatste week vanwege het slechte weer hooguit op een gemiddelde van 15  foto’s per dag (normaliter zijn dit er zo’n 120!). Ik baal hier best van en ik merk dat ons beider humeur inmiddels begint te lijden onder het weer. We hebben nog 5,5 dag te gaan en we doen eigenlijk niet veel meer dan in de regen van het ene naar het volgende hotel rijden en dat is niet bepaald hetgeen  we gewend zijn. We willen vooral genieten van het buiten zijn in de prachtige natuur in Noorwegen, maar die natuur is op dagen als vandaag door laaghangende bewolking en de vele regenbuien niet eens te zien. En wandelen laat je ook wel uit je hoofd als je tenminste niet tot op je onderbroek nat wilt worden.

We zijn vandaag op de 82 naar Sortland en toen verder via de E10 naar Narvik gereden, een rit van ca. 4 uur. Onderweg precies twee keer gestopt: 1 keer om een foto te maken (toen het even iets minder hard regende) en 1 keer om koffie te drinken. Voor het eerst in al die jaren, zou ik nu liever thuis willen zijn dan hier...

Morgen door naar Bodø en dan  volgt er wellicht weer een gezelliger verslag. Voor nu moest ik eerst even deze klaagzang kwijt.

1. Charlotte:
    27 juni 2019
    Wat is dat ontzettend jammer zeg voor jullie. Je hebt het inderdaad niet in de hand, maar dit is wel heel erg slecht weer. Vooral dat de walvissafari weer niet is doorgegaan is wel heel erg sneu. Nog maar zo kort te gaan, maar hopen dat die dagen droog verlopen.
  2. Elisabeth Ladkin:
    27 juni 2019
    Toch nog mooie foto's lieverd maar wat sneu van dat weer en vooral van de cancelation van je walvis safari waar jullie zo naar uit gekeken hadden...nu hopen dat de laatste etappe van je reis mooier wordt!!!
  3. Linda:
    27 juni 2019
    Niet leuk.... Maar de foto's zijn desondanks het mindere weer wel prachtig hoor. Ik stuur een zonnetje jullie kant op.
  4. Tanja:
    28 juni 2019
    Lieve (broer en) schone zus, wat is jouw klaagzang goed te begrijpen... nee in de regen rijden kun je in Nederland ook vaak genoeg. Nu even niet (Ik zou niet Googelen naar het weer in Nederland als ik jou was) , maar ach, dat komt vast goed als jullie weer terug zijn . Nee hoor, je hebt nog een hele zomer tegoed. Ik zal goedeĺ vibes sturen voor jullie laatste dagen in Noorwegen. 😘😘🤣🤣🤣☂️☔
  5. Margot:
    28 juni 2019
    ☔️☔️.. van álle plekken op aarde waar het het natst is .. staat Noorwegen niet in de top 10 !! Maar de Veluwe in Nederland wel. Namelijk op nummer 10. Toch lekker om te weten. Lieve Lia en Hans. Nog effe doorbijten en toch ook genieten 😘💋
  6. Joyce:
    28 juni 2019
    Ik hoop dat jullie je na een nachtje slapen weer wat beter voelen. Teleurstelling van het niet door gaan van de walvistocht is al groot en als het dan ook nog van dat zeikweer is... Maar vandaag wordt vast een betere dag (kan ook bijna niet anders 🤭). Probeer er - ondanks het weer - toch van te genieten. Eenmaal thuis heb je niet zulke prachtige natuur om je heen... Kus voor jullie!