Dag 4: Saint John - Hopewell Hill

17 juni 2016 - Hopewell Cape, Canada

Gisteravond wilden we lopend naar de stad om daar een hapje te gaan eten. Na 2 km. hield het trottoir opeens op en stonden we tot onze verbijstering voor een drukke 5-baans snelweg. Met het visioen van de wasbeer en het stekelvarken nog in gedachten besloten we om zelf toch maar liever niet als roadkill te eindigen. Dus rechtsomkeert gemaakt en de auto gepakt.

Vanochtend scheen de zon dat het een lieve lust was. En het werd uiteindelijk ook een superdag en niet alleen vanwege het weer! We hebben eerst de Fundy Trail Parkway genomen en daar een van de trails gelopen. Dit is dus wat we eigenlijk het allerleukst vinden: lekker buiten in de natuur bezig zijn, met geen mens om ons heen. Onderweg genieten van prachtige vergezichten over de Fundybaai, een heerlijk weertje..wat wil een mens nog meer. We zijn daar tot 15.00 uur gebleven en kwamen er toen achter dat de Parkway geen deel uitmaakt van Fundy NP...ons eigenlijke doel van vandaag...dus zijn we daar ook nog maar even doorheen gereden. Het wildlife dat we tot nu toe gezien hebben, ligt helaas in meer of mindere staat van ontbinding langs de weg, dit keer was het een hert. Gelukkig hebben we vandaag wel levende kolibries gezien!

Het was al over vijven toen we aankwamen in Hopewell Rocks. In de Bay of Fundy  overspoelt het getijde tweemaal per dag de kust, soms tot een hoogte van 16 meter en tot 3 km. diep het land in. Alles bij elkaar stroomt er 1000 miljard liter in en uit tijdens eb en vloed. Dat is meer dan het totaal van alle zoetwaterrivieren ter wereld! De enorme kracht van het zeewater zorgt voor grillige vormen in het rotsstenen kustlandschap, Hopewell Rock of Flower-pot Rocks genaamd. En die wilden we zien als het tij op zijn laagst is, omdat je dan op de zeebodem kunt wandelen tussen deze Flower-pot Rocks...en dat hebben we ook gedaan.

We verblijven op dit moment in een cabin op een ranch voor 2 nachten. Ben benieuwd wat de dag van morgen voor ons in petto heeft.

1. Charlotte:
    18 juni 2016
    Gelukkig dat het zo mooi weer blijft. Dit zijn inderdaad weer de foto's die we van je gewend zijn. Schitterende natuur.
  2. Joyce:
    18 juni 2016
    Wauw, prachtige foto's! En mooie plaatjes betekent dat jullie het naar jullie zin hebben! Heerlijk, geniet ervan!
    Xx Joyce

(En Lia, ik kom er nu voor het eerst achter dat jij super leuk schrijft! Dat verborgen talent heb je dik een half jaar verborgen voor me weten te houden!)
  3. Corry:
    18 juni 2016
    Oh wat mooi. Het ziet eruit dat ik daar ook wel rond wil rijden. Weer een vakantiebestemming erbij. Enjoy guys!
  4. Cora:
    19 juni 2016
    Wat een super foto's weer....
  5. Cora:
    19 juni 2016
    Wat een super foto's weer....