Dag 5: Omgeving Fundy NP

18 juni 2016 - Hopewell Cape, Canada

Heerlijk geslapen op de ranch...alleen kleine bedjes hier. Omdat Hans more space needed ben ik maar in het stapelbedje gaan liggen. Op het onderste bedje dan wel te verstaan, want ik was bang dat het laddertje het niet zou houden.

Vandaag wordt een dagje met wat minder km. Na een ontbijtje buiten op het terras in het zonnetje bij een plaatselijk cafeetje,gaan we vandaag een beetje van de omgeving bekijken. Gisteravond heeft de serveerster ons een aantal tips aan de hand gedaan en we gaan de dag beginnen met het lopen van een trail in het Fundy NP...and so we did! De vorige trail was een easy one, maar deze was moderate. Dit betekent af en toe flink klimmen en afdalen (oftewel een kuitenbijterstrail), maar wel door een prachtig stukje natuur. Jammer alleen dat het vandaag zaterdag is en dus meer mensen en route zijn. Sommigen gaan gezellig hiken met een gettoblaster op hun rug, anderen lopen in groepjes luidkeels te yeppen en vragen zich vervolgens verwonderd af waar het wildlife toch is????  Afijn, we hebben desondanks genoten van de trail. Vervolgens met de auto verder het park in waar we lekker hebben geluncht op een rustig plekje. Op de foto ziet het stel er nog ontspannen uit...maar dat was voordat Hans een half uur later paniekeerde omdat hij de sleutel van ons huisje kwijt was. Weer teruggereden naar de plek waar we geluncht hadden en ja hoor... daar lag ie mooi te glimmen op de picknicktafel...waar mijn eega hem gebruikt had als ondersteuning voor de camera (daar gebruik je immers sleutels voor).

Vervolgens koffie gedronken in Alma (plaatsje aan de rand van Fundy NP) en daarna via een omweg langs de kust -waar we nog bij een aantal uitzichtpunten gestopt zijn- weer teruggereden naar de Broadleaf Guestranch. Morgen verlaten we New  Brunswick en reizen we verder naar Baddeck (Nova Scotia).

1. Charlotte:
    19 juni 2016
    Wat een geluk zeg dat jullie die sleutel weer gevonden hebben. Ik kan mij de schrik heel goed voorstellen. Wat ziet de natuur er mooi uit. Een leuke foto van jullie tweeën. Goede reis verder met mooi weer.
  2. Beppie Luinge:
    19 juni 2016
    Ja,balen zeg,wat een mazzel dat het allemaal weer teruggevonden is!Zou het toch ..de oude dag..zijn? Grapje!
  3. Sandra:
    19 juni 2016
    lekker bezig Hans, hihi maar gelukkig konden jullie de sleutel vinden. Dat is wel eve schrikken. Mooie foto's maar zo anders dan de westcoast of Canada. Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.
  4. Corry:
    19 juni 2016
    Gniffel, kan me wel wat krachttermen voorstellen!