Dag 2: Halifax - Digby

15 juni 2016 - Digby, Canada

We zijn na enige vertraging op de heenreis (2 uur in Amsterdam en 1 uur in Reykjavik) uiteindelijk om 20.30 uur plaatselijke tijd geland in Halifax, de hoofdstad van Nova Scotia. Na controle bij de douane (wij werden als enigen eruitgehaald...Hans denkt dat dit door mijn uitstraling kwam) om te kijken of we echt geen verboden goederen (lees: drugs) bij ons hadden, konden we eindelijk de auto ophalen en waren we om  22.30 uur in het hotel.

Vanochtend om 8.15 uur zijn we op ons gemak richting Digby vertrokken. Halifax hebben we gelaten voor wat het is (nl. een stad en die mijden we bij voorkeur).
Hans moest in de auto weer zonodig met zijn dikke vingers aan allerlei knoppen zitten en kon meteen zijn Engels gaan oefenen toen hij onbedoeld op de SOS knop drukte. Hij kreeg subiet de hulpdienst van Hertz aan de lijn maar toen hij zei dat hij accidentely had gepressed op the wrong button...kwam het weer helemaal goed. Aangezien wij als geen ander in staat zijn op de meest rottige wegen te rijden, lukte dat ook dit keer weer prima...en deden we lekker lang over het stuk langs de Bay of Fundy waar we niets van hebben gezien, omdat we tussen de bomen reden. Afijn, na een kort oponthoud in Harbourville zijn we via Digby (een vissersplaats die bekend is om zijn jakobsschelpen) en langs Digby Neck richting Brier Island gereden. Na het plaatsje Sandy Cove moesten we met de Ferry oversteken om onze weg naar de punt van Digby Neck te kunnen vervolgen. De 2e ferry om op Brier Island zelf te komen, hebben we niet genomen, want het werd zoetjesaan tijd om naar ons hotel te gaan.

De omgeving aan de westkust van Nova Scotia is zonder meer mooi, maar wel gecultiveerd..en dat is ff wennen. Ben benieuwd of dit nog gaat veranderen.
Oh ja, en we hebben ons 1e wildlife gezien...tenminste als je een platgereden wasbeer en stekelvarken nog zo mag noemen ...en een ree die met haar kalf de Highway overstak. Die laatste twee hebben het overigens wel gered!

1. Tanja:
    15 juni 2016
    Kijk, goed op weg. Fijn dat die SOS-knop ook daadwerkelijk effect heeft. en ik wens jullie natuurlijk meer natuur. Goeie reis! Liefs, Tanja.
  2. Joyce:
    16 juni 2016
    Ik denk dat Hans wel eens gelijk zou kunnen hebben, die uitstraling van jou heeft altijd wat verdachts ;) Blij dat jullie gearriveerd zijn en nu lekker van de vakantie kunnen gaan genieten. Heb je overigens wel een foto gemaakt van die platgetreden wasbeer en stekelvarken? Mochten ze op kamtoor nog een van dierenfoto willen wisselen op de gang... :p

Xx Joyce
  3. Harry:
    16 juni 2016
    Lia , volgens mij moet je als je terug bent een voorstelling van " De Reizen monologen " gaan houden
  4. Miep:
    16 juni 2016
    Ik hoop dat jullie een prachtige reis hebben,geniet ervan ,en laat je lieve diertjes daar.
  5. Corry:
    16 juni 2016
    Ik kan me de douane wel voorstellen - rood omrande ogen is natuurlijke erg verdacht (weten zij veel hoe lang je onderweg bent geweest) :-)
  6. Cora:
    16 juni 2016
    Nou alles weer gehad, en de knoppen getest de reis kan nu echt beginnen. @Joyce foto's willen we zeker wel wisselen maar niet van platgereen dieren als je het niet erg vind, we moeten depressiviteit zoveel mogelijk voorkomen -:) En uit ervaring weet ik dat Lia echt wel mooiere foto's maakt.
    Veel plezier en doe voorzichtig op die "rottige" wegen.
  7. Beppie Luinge:
    18 juni 2016
    Jemig , dat is nog al wat,goed je ogen open houden er komt vast nog meer,zijn er ook eekhoorns? Heel veel plezier!
  8. Leon hanssen:
    19 juni 2016
    veel plezier op deze reis
  9. Sandra:
    19 juni 2016
    mooi begin van de reis en ben benieuwd hoe ruig het daar echt is. Dat wildlife gaat nog wel komen.
    Geniet ervan