Dag 1: Amsterdam-Halifax

14 juni 2016 - Amsterdam, Nederland

Vandaag is het dan eindelijk zover...het begin van onze vakantie! Wij gaan 3 weken rondreizen in Atlantisch Canada en hopen daar uiteraard weer veel moois te zien en te beleven.
De Atlantische provincies staan bekend om hun ruige rotskusten, pittoreske vissersplaatsjes en prachtige stranden. We zullen 3 provincies gaan bezoeken. New Brunswick, die als enige provincie 2-talig (Engels-Frans) is en de Fundybaai als bezienswaardigheid heeft; Nova Scotia die vooral bekend is om Fort Louisbourg en het schitterende landschap van de Cabot Trail, terwijl de westkust van Newfoundland weer een aantal mooie National Parks zoals het Gross Morne NP en het Terra Nova NP kent.

We zijn nu op Schiphol en vliegen om 14.00 uur met Icelandair eerst op Reykjavik en na een tussenlanding van 3,5 uur door naar Halifax, de hoofdstad van Nova Scotia, waar onze rondreis begint. We landen daar om 20.15 uur plaatselijke tijd (en het is daar 7 uur vroeger dan in Nederland). Wie zich nu geroepen voelt om uit te rekenen hoe lang we onderweg zijn..... be my guest... ik begin er niet aan. Mijn hersencellen bevinden zich in een zalige 'vooral niet moe worden' stand en het besef dat het een lange reisdag gaat worden volstaat voor mij.

Op de planning staat deze vakantie o.a. naast een aantal excursies ook een tweetal overnachtingen op een veerboot. Ik heb met name enige reserves t.a.v. dat laatste aangezien het niet bepaald het Tjeukemeer is dat we over moeten steken om in Newfoundland te komen en zwemmen daarom geen optie is. Afijn het zal vast wel goed komen, we gaan het allemaal van zelf ondervinden en jullie met ons! Lets go.....