Dag 9: met de Ferry naar St. John's ((Newfoundland)

22 juni 2016 - Sidney, Canada

Vandaag maken we de oversteek met de nachtboot van Sidney (Nova Scotia) naar Argentia (New Foundland). We hoeven echter pas om 15.30 uur aanwezig te zijn bij de terminal want de Ferry vertrekt pas om 17.30 uur. Dus...omdat we de hele ochtend en nog een stukje van de middag naar believen kunnen invullen, besluiten we om een tocht langs Lake Ainsley te rijden. Helaas heeft het vannacht behoorlijk hard geregend en er hangt best wel wat mist...ook boven genoemd meer. Desondanks was het een mooie rondrit. Weer veel mooi vennetjes gezien (mijn favoriete onderwerp om te fotograferen).
We besluiten vervolgens om niet de hoofdroute (via de Highway) naar North Sidney te nemen, maar via meer landelijke wegen te rijden...die waar je zo lekker overheen host en knotst en waarbij je vullingen zo lekker mee kunnen deinen op de cadans van de wielen. Ik geloof niet dat ze in Nova Scotia veel geld uitgeven aan het onderhoud van de wegen...af en toe moet je om kuilen heen laveren, waarin een vrachtauto nog zoek zou raken..afijn, des te spannender zullen we maar zeggen.

Wachten is nooit leuk, maar buiten in het zonnetje was dit goed te doen. Ook alvast wat brochures en een roadmap meegepikt voor morgen. Uiteindelijk mogen we rond 17.00 uur de Ferry op. We hebben hier een cabine tot onze beschikking waar we de nacht door kunnen brengen. Als alles conform planning gaat, lopen we morgenochtend om 10.00 uur de haven van Argentia binnen. Ben reuze benieuwd wat Newfoundland ons zal brengen. We zijn met zon weggevaren uit Sidney, maar op dit moment is er sprake van zeer dichte mist (minder dan 30 meter zicht). Gelukkig komen hier geen ijsbergen voor....want om een Titanic momentje zijn we bepaald niet verlegen.

P.s. Het versturen van dit reisverslag zal pas morgenochtend lukken, aangezien we ons op dit moment ergens op de Atlantische Oceaan bevinden...en een internetverbinding ver te zoeken is.

1. Charlotte:
    23 juni 2016
    Het is te hopen dat de mist gaat optrekken. Ik hoop dat jullie een goede vaart hebben gehad.Veel plezier op New Foundland.
  2. Tanja:
    23 juni 2016
    Wat leuk dat jullie je zo kunnen verheugen op al dat nieuwe. Voor Hans hoop ik dat de kajuit een beetje op lengte was.
  3. Margot:
    23 juni 2016
    De kajuit-zorgen van Tanja deel ik ook. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik Hans in origami-houding liggen. Succes met ontvouwen en heel veel ontdekkings- plezier gewenst. Zouden er op New Foundland behalve New Foundlanders ook andere hondensoorten leven ?... hahaha!! Spike is benieuwd naar het antwoord .
  4. Margot:
    23 juni 2016
    Ps: ik zie een beker... Maar geen Starbucks. Da' s nou jammer. Misschien een optie om een varende Starbucks te beginnen. Mmmm. Krijg je misschien wel het heen en weer van.
  5. Joyce:
    23 juni 2016
    Dankzij de voorgaande reactie zie ook ik Hans nu voor me in die hut in origami-houding ;)

Jullie vermaken je in ieder geval prima zo te zien! Fijn!

Hier gaat alles zijn gangetje, al mis ik je wel :) Ben er inmiddels achter dat de temperatuur in onze nieuwe kamer ook behoorlijk op kan lopen... Voor de LODD heb ik overigens een super leuk idee voor de poster en promotie, daar ga jij blij van worden als je terug bent van vakantie (bij gebrek aan jou, geef ik mezelf nu maar schouderklopjes...). Kortom, alles loopt hier verder prima ;)

Geniet lekker verder, benieuwd wat jullie nog allemaal gaan zien en meemaken!

Xx Joyce
  6. Beppie Luinge:
    25 juni 2016
    Ja, wat valt er nog te zeggen.Volgens mij zijn al die bedden lang genoeg,anders was er wel om kabouters gevraagd!Ze weten dat de meeste Nederlanders lang zijn!Veel plezier nog hoor!