Dag 6: Hopewell Hill - Baddeck

19 juni 2016 - Baddeck, Canada

Vanochtend bijtijds opgestaan want we hebben een lange reisdag voor de boeg. We moeten een kleine 500 km. afleggen om in ons hotel in Baddeck te komen, dat op het Kaap Bretoneiland ligt aan de oever van Bras d'Or Lake. We vertrekken vroeg en ontbijten wel ergens onderweg.

De reis verliep grotendeels via Highway 104. In tegenstelling tot de Nederlandse snelwegen bedraagt de max. snelheid in Nova Scotia 110 km. per uur en dat is wel zo fijn. In plaats van je leven voorbij te zien flitsen kun je hier tenminste nog om je heen kijken en genieten van de prachtige natuur.

Baddeck is een pittoresk dorpje, dat prachtig gelegen is aan de oevers van het Bras d'Or meer in het hart van Cape Breton. Het dorpje zelf stelt niet zo veel voor, dus daar waren we vlot doorheen. Omdat het inmiddels 16.00 uur is en bloody hot (zelfs hier aan de kust met een stevige bries (of eigenlijk meer een vieze warme wind is het 29 graden)...zijn we naar het Alexander Graham Bell museum gegaan. Dit museum  herbergt de grootste collectie foto's, objecten en documenten die met deze uitvinder te maken hebben (leuk voor Hans) en bovendien heeft het museum airco (en dat is weer leuk voor Lia).

Baddeck is ook de toegangspoort tot de Cabot Trail , die door het ruige hoogland van het Cape Breton Highlands National Park voert... en die trail gaan we morgen rijden. Om 16.00 uur hopen we dan in Cheticamp te arriveren waar nog een 2 uur durende .....jawel, daar is ie weer....walvissafari!!! op het programma staat. Fingers crossed na de ervaring van vorig jaar (3 uur kotsmisselijk op een stampende boot gezeten en niets gezien). We moeten überhaupt nog maar afwachten of het doorgaat, want we moesten 24 uur van te voren telefonisch bevestigen, maar er werd niet opgenomen. Hans heeft een voicemail bericht ingesproken en nu maar afwachten of we teruggebeld worden. Word vervolgd....

1. Tanja:
    19 juni 2016
    Fingers are crossed! Liefs, Tanja.
  2. Cora:
    20 juni 2016
    Misschien toch iets van een pilletje innemen tegen zeeziekte?
    Neem aan dat je geen uitzondering bent.
    Hoe dan ook veel plezier en hopen dat je ze nu wel kunt spotten...
  3. Margot:
    20 juni 2016
    Bell does ring a Bell!! Even "Wikipedia-en" ( vreselijk woord en zeker niet Dikke van Dale waardig). De vader van Bell is een schrijver die onder meer een werk publiceerde over een methode om doven te leren spreken. Deze mannen waren goed bezig met communicatie. Ook het woord decibel is vernoemd naar hem. En staat voor ( dat weet Hans vast) de eenheid voor logaritmische vermogensverhoudingen. Wat een geschiedenisles!! Behouden walvisvaart XXX Keep your eyes om the whale uhh..or trail.
  4. Beppie Luinge:
    21 juni 2016
    Niet te geloven wat jullie allemaal te zien krijgen.Wat een afstanden zeg! Maar we worden door jullie geweldig voorgelicht zeg! Pffff,wat warm he? Tot morgen.
  5. Sandra:
    Lekker Genieten en eventueel een kotsemmer mee.