Dag 3: Digby - Saint John

16 juni 2016 - Saint John, Canada

Vanochtend al om 6.00 uur uit de veren. Toen ik buiten foto's aan het maken was van Annapolis Bay zag ik dat de B&B te koop stond, terwijl dat bordje er gisteren nog niet stond. Ik weiger echter hoe dan ook te geloven dat dit op enigerwijze met ons van doen heeft. Alhoewel....de eigenaar -tevens eindverantwoordelijke voor ons meer dan verrukkelijke ontbijtje- was gisteren not zo amused toen wij aangaven liever om 8.00 dan om 9.00 uur te willen ontbijten...maar om nu meteen de hut van de hand te doen omdat je liever uitslaapt, dat leek ons wel een héle drastische maatregel. Hij vertelde overigens ook nog even tussen neus en lippen dat er in de Annapolis Bay nooit walvissen komen, maar dat was pas nadat ik ruim een uur over het water had zitten staren. Ach, het blijft een mooie baai...

Vervolgens om 11.00 uur de veerboot op om de oversteek te maken naar Saint John (New Brunswick) waar we om 13.15 uur aankwamen. Alhoewel steden niet onze favoriet zijn, was het te laat om iets anders te doen dan de stad (te voet) te verkennen.  Wat ik hier trouwens wel erg leuk vind is dat je in Canada maar een kaart hoeft open te slaan, of er staat al iemand naast je om je te helpen. Dit keer was het een hééééle leuke security meneer (zo eentje met een sexy staartje), die ons via de Skywalk op weg hielp naar City Market. Ik had hem bijna geadopteerd zo leuk als ik hem vond, maar Hans vond dit een van mijn mindere ideeën. De City Market was overigens erg leuk. Dat is een overdekte markt met een keur aan kleurrijke kraampjes die allerhande waren verkopen. We hebben vervolgens nog zo'n 2,5 uur door Uptown Saint John gebanjerd en hadden toen wel genoeg winkels en (al dan niet historische) gebouwen gezien. En eerlijk is eerlijk, Saint John is geen Maastricht of Amsterdam.

We verblijven vannacht in een B&B in een huis dat stamt uit 1858. De eigenaresse heeft ons eerst een korte rondleiding gegeven en ons het e.e.a verteld over het huis, de stad en de nabije omgeving.

Morgen vervolgen we onze reis en gaan we naar Fundy National Park, lekker weg uit  de drukte en de natuur in.....en daar hebben we heel veel zin in.

1. Charlotte:
    17 juni 2016
    Ik kan me de reactie van de eigenaar van B&B eigenlijk wel begrijpen. Ik zou de toko ook in de verkoop doen. Wat flauw van Hans zeg dat je staartje niet mocht adopteren. Iedereen wil toch een hobby uitoefenen? Jouw hobby zou heel mooi zijn om staartje te onderhouden.
    Ik zie dat het weer mooi is gelukkig, je zit zelfs in de zon, wat al veel zegt. Een hele mooie en fijne verdere reis.
  2. Beppie Luinge:
    19 juni 2016
    Ik dqcht dat ik al gereageerd had!Ik zou daar wel inkopen willen soen hoor!