Dag 8: Cabot Trail (again) en walvisexcursie

21 juni 2016 - Baddeck, Canada

Vanochtend zijn we na het ontbijt meteen weer richting Cape Breton Higlands NP vertrokken, want we willen nog een korte trail lopen voordat we aan boord gaan voor de walvisexcursie. Het miezert een beetje en de lucht is behoorlijk grijs. Op het moment dat we aan het beginpunt van de trail staan is het droog, dus kunnen de regenjassen in de auto blijven. De temperatuur is met 20 graden prima.
Volgens de omschrijving van de trail, maken we kans, om birds en small mammals tegen te komen...en ja hoor, ons eerste wildlife is een feit (zie foto's). Ik heb alleen het donkerbruine vermoeden dat jullie in Nederland nu in een stuip liggen, echter...ik was superblij  dat we toch nog iets aan wildlife (hoe klein dan ook) te zien kregen...want ik was inmiddels al zo wanhopig dat ik een bosmier (overigens wel een grote) wilde vastleggen. Bovendien, zal mijn schoonmoeder met één van de foto's zeker in haar sas zijn.

Na de trail was het zoetjesaan tijd om terug te keren naar Cheticamp. En tja..Wat moet ik over de walvissafari vertellen....we hebben 3,5 uur over de Gulf of St. Lawrence gevaren en met veel pijn en moeite 3 Minke whales (dwergvinvissen) kunnen spotten...alleen niet de hele vis, maar alleen de laatste 15 cm....van hun rugvin. Bewijs in de vorm van een foto ontbreekt dan ook, want alhoewel het weer goed was, moest je je toch goed vasthouden om niet met zwemvest en al over de reling te kieperen. We hebben met 21 man de oceaan af staan spieden, want onze gids was zo druk aan het woord dat het schuim hem letterlijk op zijn bek stond. Bovendien was hij gezegend met een zeer luide stem en mag het dus überhaupt een wonder heten dat we nog 3 rugvinnen hebben gezien.. en die beesten 'm niet op voorhand naar een andere wereldzee gepeerd waren.

Morgen verlaten we Cape Breton en reizen we verder naar Sidney waar we met de  nachtboot de oversteek gaan maken naar Newfoundland. We moeten daar om 15.30 uur zijn. Wat we morgenochtend gaan doen, weten we nu nog niet..dat horen jullie morgen wel.

1. Tanja:
    22 juni 2016
    Ach, wat jammer van die walvissen. Maar wel spannend. Je weet maar nooit. En jullie maar turen en deinen. .... New Foundland, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Liefs, Tanja.
  2. Charlotte:
    22 juni 2016
    Wat een mooie foto's weer. Ook de foto van de golfslag van de boot hee mooi.
    Succes met de overtocht naar NewFoundland.
  3. Beppie Luinge:
    22 juni 2016
    Ja,dat is een tegenvaller zeg,nu gebeurd het voor de tweede keer dat ze er wel zijn maar niet te zien zijn!Nog veel plezier en tot morgen!