Dag 11: Omgeving St. John's en zo...

24 juni 2016 - St. John's, Canada

Gisteravond hebben Hans en ik besloten om toch nog een keer terug te keren naar Cape St. Mary's, ook al betekent dit een rit van 3 uur heen en weer 3 uur terug. Inmiddels staat de teller van de auto op 3000 door ons gereden km. Het weer is prima..weliswaar bewolkt, maar droog en geen spoor van mist te bekennen. De rit verloopt dan ook voorspoedig en we hebben onderweg heerlijk zitten genieten van de prachtige omgeving die we gisteren vanwege de mist hebben moeten missen.
Op Cape St. Mary's aangekomen hoorden we al dat we zeer veel geluk hadden dat het gisteren geonweerd en gestormd had bij Cape St. Mary's en dat er daardoor veel meer Jan van Genten neergestreken waren dan normaal het geval was....en dat hebben we met eigen ogen mogen aanschouwen (zie ook foto en filmpje!). Wat een prachtig gezicht al die vogels. En wat een geluk hadden wij, zeker omdat die vogels sowieso maar 10 dagen per jaar in grotere aantallen aanwezig zijn. We hebben er heerlijk een tijdje staan kijken en genieten, voordat we -ditmaal via de kustroute- weer terugkeerden naar St. John.

Na een korte tussenstop in het plaatsje Tors Cove zijn we doorgereden naar Cape Spear Lighthouse Historic Site of Canada, dat zo'n 11 km. bij St. John's vandaan ligt. Het Cape Spear Lighthouse stamt uit 1836 en is niet alleen de oudste vuurtoren van het eiland, maar tevens het symbool van Newfoundlands onafhankelijkheid. Cape Spear is overigens meteen ook het meest oostelijke punt van Noord-Amerika...en aangezien we al eerder op de Noordkaap en op Kaap de Goede Hoop gestaan hebben, kon een fotomomentje ook dit keer natuurlijk niet uitblijven.

Morgen reizen we weer verder en gaan we naar het Terra Nova NP.

1. Margot:
    25 juni 2016
    Sprakeloos jullie video van de Jan van Genten zitten bekijken. Geweldig, wat een natuur. En wat een mazzel zeg!! Dit is Wild Life + ..!!
    Een beeld wat blijft in je herinnering. Xx
  2. Harry:
    25 juni 2016
    pracht verhaal en wat een mooie natuur en foto`s
  3. Miep:
    25 juni 2016
    De wereld is toch zo mooi die jullie weer beleven,en hoe mooi bij al die Jan van Genten.Geniet er nog die tijd maar weer.