Dag 13: Spokane - Seattle

25 juni 2017 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we ons prima vermaakt in een Japans restaurant 'Shogun' genaamd. We hebben er niet alleen heerlijk gegeten, maar kregen bovendien door onze kok een complete show voorgeschoteld. Het was hilarisch tot aan het moment dat onze wenkbrauwen verschroeiden door het vuurtje dat hij op de bakplaat creëerde en zijn gegoochel met rauwe eieren tot gevolg had dat de struif langs onze brillenglazen liep. Daarbij kwam nog dat ik zo stoer was om mijn vork in te ruilen voor stokjes.... en als je daarmee rijst naar binnen moet lepelen, ben je wel even bezig! Dus onder het mom van 'we delen lief en leed' gauw de vork van Hans ingepikt en het probleempje verlegd. Afijn, we hebben wel veel gelachen en gezellig zitten kletsen met een Amerikaans stel dat ons nog een paar goede tips heeft meegegeven voor Seattle.

We zijn vanochtend weer bijtijds vertrokken, want we hebben 450 km af te leggen voordat we in Seattle arriveren... althans dat was de oorspronkelijke planning. Het zou vandaag 34 graden worden in de stad, dus besloten wij om er niet eerder dan 's avonds te arriveren en er via Mt. Rainier National Park er naar toe te rijden.

En het was werkelijk adembenemend mooi. De oostkant van Washington state is erg droog, maar naarmate je dichter bij het NP komt, verandert het landschap drastisch. Via de White Pass Scenic Byway zijn wij het NP ingereden en hebben daar menig uurtje doorgebracht. Geen dieren gezien, maar wel prachtige watervallen, bloemen, dichte bossen en als kers op de taart Mount Rainier zélf. Stiekempjes vinden we dit NP nog iets mooier dan het Glacier NP.

Mount Rainier NP is in 1899 gesticht en omvat een gebied van 872 km2, waarvan 97% uit wildernis bestaat. Het middelpunt is Mount Rainier, een actieve vulkaan die ca. 4400 meter boven zeeniveau uittorent.

We zijn vanavond pas om 18.30 in het hotel, moe maar voldaan (en wel 2x moeten tanken vandaag). Morgen is Seattle aan de beurt om te verkennen. Kan me niet voorstellen, dat we dit ook leuk vinden. Afijn we zullen zien....

1. Corry:
    26 juni 2017
    Top foto's. Heerlijk om weer mee te rijden.
  2. Sandra:
    26 juni 2017
    Adembenemende foto's. Wat heerlijk dat jullie zo genieten.
  3. Harry:
    wat een natuurpracht
  4. Margot:
    26 juni 2017
    Shogun.... mmmmm....daar was in de jaren 80 een serie van. Dacht ik haha!! Ik had er graag bij geweest bij deze "Lice Mastel" ( Rice Master ... natuurlijk! ). Ik denk met weemoed terug aan ons etentje bij Kinnichiwa. Ook genoten. En gegoten. De soep zo .. hoep... in m'n decolleté ... vlees en stokjes .. alles ging mee. En ik had nog wel maanden geoefend met die krengen.
  5. Tanja:
    26 juni 2017
    Jullie hebben je ogen weer uit gekeken. En wij genieten lekker mee. Prachtige berg! Ben benieuwd naar ons verkouden kippetje. En hebben jullie al meegekregen dat Trump de jacht op de grizzly's weer wil vrijgeven? Volgens hem zijn er weer genoeg van. Wordt wel tijd voor beesten boel. Een boel! Maar evenzogoed mooi hoor.
  6. Cora:
    30 juni 2017
    Ik mis wel de foto van eten met stokjes....