Dag 5: Rapid City - Buffalo

17 juni 2017 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag trekken we 400 km verderop naar het stadje Buffalo. Omdat daar voor ons niet zo veel te beleven valt (behalve een museum) kiezen we voor een detour via het Custer State Park. Gisteren zijn we hier vanwege het volle programma, maar kort geweest en we willen dit park dolgraag nog een keertje vroeg in de ochtend bezoeken op zoek naar (hoe kan het ook anders) .... wildlife. En ja hoor, we hebben hier weer het nodige van mogen zien op de Wildlife Loop Road.

We verlaten het Custer State Park en vervolgen onze route via Highway 16 die ons weer terugvoert naar de staat Wyoming. We hadden als tussenstop de plaats 'spotted horse' ingevoerd, maar toen de TomTom aangaf 'bestemming bereikt' stonden we midden tussen de landerijen en geen dorp of stadje in velden of wegen te bekennen. Het volgende dorpje was er wel (Ucross) met een inwoneraantal van maar liefst 9. We denken dat de laatste bewoner van Spotted Horse is overleden en geen nakomelingen had, waardoor het dorpje ten onder is gegaan.

In Buffalo aangekomen, dat aan de voet ligt van de mooie Big Horn Mountains, zijn we via Highway 16 en de Cloud Peak Scenic Highway naar het plaatsje Ten Sleep gereden. Een prachtige route die door miljoenen jaar oude gebergte voert, met schitterende vergezichten... en heel veel herten! In Ten Sleep aangekomen zijn we na een korte stop meteen weer teruggekeerd naar Buffalo waar ons hotel staat (het is dan al 17.00 uur, met nog 1,5 uur rijden voor de boeg). We wilden er vandaag eigenlijk een korte dag van maken, want Hans is behoorlijk aan het snotteren en hoest en proest als een dolle. De temperatuur in de Rockies versus hier scheelt een graadje of 15 en dat voel je best. Afijn, van een kort dagje is dus niets gekomen, want we zijn weer > 11 uur op pad geweest. Er is hier echter ook zoveel moois te zien en te beleven dat we het zonde vinden langer in een hotel te verblijven dan absoluut nodig is.

Morgen gaan we naar Cody, een cowboystadje zo'n 272 km. verderop. Als dit stadje net zo leuk is als Buffalo (niet dus) rijden we morgen misschien al door naar Yellowstone NP. We zullen zien...

1. Corry:
    18 juni 2017
    Hey guys, wat weer een leuke verhalen en mooie foto's. Genieten voor jullie, maar ook voor mij
  2. Tanja:
    18 juni 2017
    Prachtig! Dat blauwe vogeltje vind ik op heel internet verder niet. (Ik gelijk een naam zoeken! Beetje manisch ;) Wat een schatje. Veel plezier op jullie verdere route. Beterschap broertje!
  3. Charlotte:
    18 juni 2017
    Wat een prachtige natuur en schitterende foto's. hans veel beterschap. Geniet de volgende trip.
  4. Harry:
    18 juni 2017
    ja , kan me voorstellen dat Hans geroerd is door zoveel schoons om hem heen
  5. Sandra:
    18 juni 2017
    wat een prachtige natuur. Cody is de moeite waard, vooral het museum is een echte aanrader. Hans beterschap.
  6. Miriam:
    18 juni 2017
    Heb je al je cowboyhoed opgezet? Jiehaa.
  7. Joyce:
    18 juni 2017
    Ahhhh, ik ben verliefd op dat blauwe vogeltje! ♡
  8. Beppie Luinge:
    19 juni 2017
    Wat hebben jullie al veel gezien zeg,wat een fijn verslag van de dag elke keer,ben ik blij mee.Hans moet gauw beter worden hoor! Tot morgen!
  9. Anita:
    19 juni 2017
    Adembenemend, zo mooi.
    Zo leuk jullie verhalen en geweldig geschreven. Beterschap voor je mannetje.