Dag 18: Crescent City - Mendocino

30 juni 2017 - Prospect, Verenigde Staten

Lekker geslapen vannacht, al heb ik het volgens Hans ergens in de loop van de nacht voor elkaar gekregen om de badkamerdeur achter mij in het slot dicht te trekken toen ik klaar was (wist niet eens dat dit kon!). Gevolg: er moest weer een stukje huisvlijt van mijn handige Hendrik aan te pas komen, voordat hij zelf naar de WC kon... en dat met een slaapdronken kop. Ik geloof dat ik mijn credits inmiddels aardig verspeeld heb...

Gisteren in Crescent City een half uur rondgereden voordat we een beetje leuk restaurantje gevonden hadden. Het merendeel waren gribuslocaties (beetje vettige locaties, met harde muziek en veel motorrijders van het genre Hell's Angels (veel leer en kettingen, vette haren, tattoo's, een woeste blik in de ogen en slechte tandjes).

Vandaag rijden we verder naar Mendocino, een schilderachtig kustplaatsje, dat hoog boven de Oceaan op een rotsklip ligt. Dit vissersdorpje werd gesticht door immigranten uit New Engeland en dat is nog te zien aan de specifieke bouwstijl van huizen. Mendocino is de enige plaats aan de Californische kust die is uitgeroepen tot Historical Landmark.

Onderweg er naar toe rijden we een groot deel door Sequoiabossen en hoe imponerend ook, na een tijdje geen zonlicht te hebben gezien en alleen maar torenhoge stammen, ben je hier wel klaar mee. Wat weer wel leuk was was een stop in het plaatsje Leggett waar een drive thrue Sequoia stond. Dit hebben we zelf niet gedaan, omdat er nu nog 2 buitenspiegels op de huurauto zitten en we hem morgen ook weer graag zo in willen leveren in San Francisco.

Na een uur door de bossen gereden te hebben, gaat Highway 1 eindelijk over in een route langs de kust. Nooit gedacht, zo blij te kunnen zijn met wat zonlicht!

Een volgende stop plannen we in het McKerricher Statepark, dat werkelijk schitterend aan de kust ligt. We hebben er heerlijk tussen de bloeiende klippen gewandeld over een boardwalk en genoten van de steeds wisselende zeegezichten. Vervolgens nog even langs Glass Beach bij Fort Bragg (dit strand maakt eveneens deel uit van Het McKerricher Statepark). Dit strand bestaat uit overvloedig aanwezig strandglas dat ontstaan is door het jarenlang storten van afval op een deel van de kuststrook ten noorden van het dorp. Feit blijft dat het leuk is om te zoeken naar al die gekleurde stukjes glas.

En dan is het zomaar alweer 16.30 uur en wordt het tijd om ons hotel op te zoeken. De dagen vliegen voorbij. Morgen gaan we alweer naar ons laatste adres in San Francisco.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margot:
    1 juli 2017
    Wat een bijzondere reis. En dat jullie nu net tegen de Hell's Angels aanlopen haha!! Maar ... hoe weet je nu van die tandjes ? Vroegen ze soms de weg hahaha! Een strand met glas..? Ik ben gek op glas. Ik denk dat dit op mijn lijstje moet met "things to do" .. ooit . Geniet ze nog. Ps: slimme keuze om je spiegels heel te houden. Zouden die stukjes ook op het glas-strand liggen? Xxx Go
  2. Charlotte:
    1 juli 2017
    Wat apart al die verschillende kleuren van de steentjes. Wederom heel mooie foto's. Ik wens jullie een hele goede thuisreis toe.
  3. Tanja:
    1 juli 2017
    Machtig mooi. Zullen we op Texel ook eens glas uitstrooien? En dan in Scheveningen zoeken op het strand. Goed plan toch? En die zee foto's ... de zee blijft altijd mooi. Zou dat komen omdat wij zelf aan de zre liggen? Of vinden alle mensen dat? En Lia ... zeker een eexit die laatste foto.. (afscheid van een eekhoorn). Squexit, op z'n Amerikaans. Kan wel zien dat Hans iets beter is. Goeie voortzetting!
  4. Harry:
    1 juli 2017
    jullie hebben wat met badkamers , probeer deze nu eens te gebruiken zoals iedereen dat doet. Trouwens uit die ene foto blijkt maar weer eens wat een boom van een vent Hans is.
  5. Maarten:
    1 juli 2017
    Jeetje, zit het bijna op? Opeens zijn we 3 weken verder. Geniet en besef dat jullie een weer bijzondere reis maken.

p.s.
    Zo'n Hells Angel zal tamelijk schuw zijn, want van al het andere wild heb je wel foto's.
  6. Joyce:
    1 juli 2017
    Ohhhh dat gekleurde glas is leuk!! Had je een mooie ketting voor mij van kunnen maken :p