Voorwoord

19 juni 2020 - De Meern, Nederland

Dit jaar voor ons helaas geen vakantie naar Amerika of Canada maar naar “Hintergarten”.

En dit was in eerste instantie best even slikken, aangezien ik reeds eind vorig jaar onze one-way way route door Canada van Calgary naar Vancouver al helemaal uitgestippeld had. Hans zag mijn enthousiasme met lede ogen aan en vond het toen bij nader inzien toch beter om even te melden dat zijn rug te slecht was om zonder pijn langer dan 500 meter te lopen (en dus zeker niet goed genoeg om uren door bossen en berggebieden te dwalen). Een rugoperatie volgde en alhoewel zijn herstel gestaag verliep werd het in eerste instantie geplande uitstel, dankzij het Coronavirus dat de wereld in zijn greep kreeg, uiteindelijk toch een afstel.

Want we zien het nu eenmaal niet zitten om urenlang hutje mutje in een vliegtuig te moeten zitten. We dragen dan weliswaar allemaal mondkapjes, maar dat helpt niet als je door het gangpad naar het toilet moet en je onderweg met je kont (ik dan tenminste) iedereen aantikt.

En dus wordt het Nederland ofwel  “Hintergarten” en alhoewel ik een prachtige tuin heb, kun je er niet écht lekker in rondreizen. Het is echter niet anders, dus proberen we de komende 2 weken en een paar dagen een andere invulling te geven aan onze zomervakantie.

Wat het gaat worden? We hebben geen vastomlijnde plannen...dus we zullen zien.

1. Maarten:
    19 juni 2020
    Ik kijk uit naar jullie belevingen 'in und um hintergarten'.
    Viel spass damit!
  2. Harry:
    20 juni 2020
    Jullie boffen met deze vakantie dat je in zo n mooi omgeving zit met aardige locals om jee heen