Dag 9: Yellowstone NP - Helena

21 juni 2017 - Helena, Montana, Verenigde Staten

Gisteravond lukte het niet om alle foto's en de filmpjes die ik wilde posten te versturen, dus bijgaand nog een aantal die ik gisteren en eergisteren in Yellowstone NP gemaakt heb.

Hans is gisteravond een uur zoet geweest om foeterend en wel een label uit een t-shirt te punniken met een ienie mini nagelschaartje in zijn kolenschoppen (dit is ook echt the thing to do on your vacation).... Hoe kwaaier hij werd des te hilarischer ik het vond. Zóóó jammer voor jullie...maar ik mocht dit stukje huisvlijt helaas niet filmen. Afijn, nadat hij een supersize Mars achter zijn kiezen had kalmeerde de inmiddels zwaar getroubleerde man van mij gelukkig weer enigszins.

Over tot de orde van de dag. We hebben vandaag met pijn in het hart het prachtige Yellowstone via de noordkant van het NP verlaten en zijn doorgereden naar Helena, een rit van zo'n 4 uur (385 km.).... maar niet voordat ik Hans gedwongen had om een heuvel op te sluipen omdat ik toch wel zeker 50 herten gespot had... Niet dus, het waren Canadese  ganzen (misschien na de vakantie toch maar eventjes langs de opticiën).

Helena is de hoofdstad van de staat Montana en is voor ons slechts een tussenstop naar onze volgende reisbestemming t.w. Kalispell dat in het noordwesten van Montana ligt in de buurt van het Glacier NP. Wat we onderweg van Montana gezien hebben zijn vooral  graanvelden, ranches, hier en daar een dood hert langs de weg en stofwolken. Het is hier erg droog, want overal zijn sproeimachines druk aan het werk. Het doet een beetje troosteloos aan en zelfs de detour naar Helena via een andere route dan de Highway bood geen soulaas. Ik heb dan ook geen foto's gemaakt vandaag.

Zoals ik al aangaf rijden we morgen door naar Kalispell. Straks maar even kijken of we via het Glacier NP alvast naar ons hotel kunnen rijden (soms verkijk je je op het aantal km. van een omweg i.p.v. de rechtstreekse route). Het feit dat we iedere dag langs de benzinepomp moeten, zegt genoeg.

Tot morgen!

1. Tanja:
    22 juni 2017
    Mooie foto's en filmpjes. Die bisons! Zag je hoe die ene keek? Of jullie auto en sardine blikje was! Brrr. Had je en bullbar? Kus.
  2. Beppie Luinge:
    22 juni 2017
    Ja,jullie maken wel kilometers he? Maar ik hoor je niet over de warmte!Hier is het nu 29 graden.C.en we moeten ons rustig houden!Veel plezier nog en tot morgen!
  3. Miep:
    22 juni 2017
    Prachtige foto van jullie,er is daar ook zo veel te zien geniet er nog even van. Thuis kunnen jullie nog nage nieten van al die mooie fotos en films
  4. Cora:
    22 juni 2017
    Wat een geweldige foto's weer! We lopen af en toe wat achter met lezen maar hebben van ons alles weer ingehaald. Het is de moeite waard. Geniet nog lekker!
  5. Sandra:
    23 juni 2017
    Prachtige foto's. Zo mooi om dit te zien omdat ik er zelf ook geweest ben. Wat is de natuur toch mooi.
    Geniet lekker