Dag 4: Mount Rushmore - Custer State Park - Badlands NP

16 juni 2017 - Badlands National Park, Verenigde Staten

Yeahhh ...we zijn er weer! Na een nachtje heerlijk geslapen te hebben, kunnen we er vandaag weer vol tegenaan. We zijn om 7.30 uur op pad gegaan en onze eerste stop was het Mount Rushmore National Memorial dat evenals het Crazy Horse Memorial en het Custer State Park in de Black Hills (een heilige plaats voor de Sioux indianen) ligt.

Mount Rushmore is bekend om de 4 Amerikaanse presidenten die in de granieten  berghelling zijn uitgehouwen (t.w. Thomas Jefferson, Abraham Lincoln, Theodore Roosevelt en George Washington). Dit monument herdenkt de 'geboorte', de 'groei', het 'behoud' en de 'ontwikkeling' van de VS. We hebben het nog even voor de zekerheid gecheckt, maar jullie kunnen gerust zijn want er resteert niet meer voldoende rots voor het ego van de huidige president. Anders had deze zich ongetwijfeld prominent naast de andere 4 laten uithakken, waarschijnlijk als een verwijzing naar het 'verval' van Amerika.

Na een kort bezoek aan het Crazy Horse Memorial, waar het enorme in de rotsen uitgehouwen standbeeld van de beroemde Sioux indianenleider staat, zijn we naar het Custer State Park gegaan, Alhoewel dit park er op het eerste gezicht redelijk gecultiveerd uitziet, was er meer dan voldoende wildlife te zien..

Een groot deel van de middag en begin van de avond hebben we doorgebracht in het Badlands NP. Na  kilometers door lieflijk, glooiend prairielandschap gereden te zijn, is de spookachtige aanblik van dit grimmige, ruige landschap een ontzagwekkende aanblik. We hebben de 48 km. lange Badland Loop Road gereden en een adembenemend uitzicht gehad op de geërodeerde ravijnen. Tot slot nog doorgereden via een lange onverharde weg (Hans blij, maar niet heus) naar de Sage Creek Wilderness Area en van daaruit weer terug naar het hotel. Het was een lange dag, maar zeker de moeite waard. Morgen verlaten we South Dakota en vervolgen we onze rondreis. Ons volgende overnachtingsadres ligt in Buffalo.

1. Miriam:
    17 juni 2017
    Ha, ze kunnen die Trump wel nog een stukje lager uithouwen. Daar zal hij echter geen genoegen mee nemen.
    Leuk, dit dagboek, zo reizen we een beetje mee met jullie. Enjoy your trip.
  2. Beppie Luinge:
    17 juni 2017
    Ja,dit was een prachtig stuk natuur,mooie foto,s ,best veel kilometers afgelegd.Je bent een goede verslaggeefster! Tot morgen en veel plezier!
  3. Joyce:
    Leuke foto, die van jullie samen! Fotolijstjesmateriaal :p
  4. Ome Pierre:
    17 juni 2017
    Mooie omgeving waar jullie zitten en maar genieten
  5. Miep:
    Indenk dat

Ik denk dat jullie nu wel veel dieren te zien krijgen.ik word weleen beetje jaloers op jullie. Geintje . Ik gun het jullie .geniet van de mooie natuur
    Groetjes.
  6. Diny:
    17 juni 2017
    Dit ziet er echt goed uit!
    Lekker genieten!

Liefs
    Diny
  7. Tanja:
    18 juni 2017
    Goed de schaal weergegeven op de foto's. Indrukwekkend. En twee verblindende ' spiegels ' van redelijk dichtbij. Bijzonder. ben benieuwd naar de volgende dag. Dag!
  8. Harry:
    18 juni 2017
    ik zie dat jullie trump toch nog op een van de foto;s hebben gekregen
  9. Sandra:
    18 juni 2017
    supermooie foto's. Wat een uitzicht. geniet lekker
  10. Anita:
    19 juni 2017
    Wow gaaf hoor dat monument met de 4 presidenten.
    En die natuur geweldig. Geniet!