Dag 6: Buffalo - Cody

18 juni 2017 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend weer vroeg uit de veren want we gaan naar Cody! Niet dat dit nu zo'n hotte en booming place to be is, als wel het feit dat Cody slechts op 84 km. afstand van Yellowstone NP ligt.

We laten de snelweg links liggen en kiezen voor een scenic route door de Big Horn Mountains en daar hebben we geen spijt van gehad. Weer een totaal ander landschap dan gisteren, maar minstens zo mooi! En we hebben een jonge eland gespot die vriendschap had gesloten met een hert.... an odd friendship, maar zóóó leuk!

Het is  nog maar 12.00 uur als we in Cody arriveren, dus besluiten we door te rijden naar Yellowstone NP. En laat ik daar nou meteen al een grizzly zien... oké heel in de verte maar toch... (niet te veel inzoomen anders wordt ie korrelig). We hebben hier tot 15.30  uur wat rondgereden en zijn toen weer teruggekeerd naar Cody voor een avondje 'dinner, show & rodeo'. Dit is niet iets waar we normaal voor zouden kiezen, maar volgens mijn collega Sandra moet dit erg leuk zijn.

Ik schrijf dit verslag overigens as we speak tijdens het showgedeelte van het avondprogramma, waarin 3 cowboys niet geheel onverdienstelijk een moppie spelen en Hans naast me vrolijk mee zit te stuiteren. Hij heeft er duidelijk zin in, of het moeten de suikers in de limonade zijn die we net naar binnen geklokt hebben. Toch best leuk zo'n avondje vertier. En dat geldt ook voor de rodeo...erg leuk om een keer mee te maken.

Het is 22.00 uur als we terug zijn in onze cabin in Cowboy Village (ja, hier is alles in de stijl van het Wilde Westen) en ons mandje induiken. Morgen gaan we weer naar het Yellowstone NP voor maar liefst 2 hele dagen. Zin in!!!!

1. Tanja:
    19 juni 2017
    Groot groter grootst. En met ogen op steeltjes zien jullie alles wat beweegt. Ze staan er weer goed op. Leuk hoor. Veel succes in het NP!
  2. Charlotte:
    19 juni 2017
    Wat geweldig dat jullie die Grizzlybeer hebben gespot.
  3. Harry:
    19 juni 2017
    wat een enorm wisselend natuurschoon
  4. Margot:
    19 juni 2017
    Dat blauwe vogeltje ... steelt voor mij de show. Prachtig. En natuurlijk het grote wild. Maar .. al die kilometers pfffft!! Zie ik ineens een foto van Hans met ....EEN BIJL!!! Ok. Na inzoomen blijkt het een fotocamera op een steeltje ... maar echt ... het leek op The Shining ... Ik hoorde bij wijze van spreken het 3-wielertje al door de gangen sjezen. Veel plezier ..!! Xxx ☀️
  5. Margot:
    19 juni 2017
    Tóch nog gelukt met die emoticon haha !!
    De zon schijnt hier idd uitbundig. 31 graden C. ☀️☀️
  6. Marjolein Oudejans:
    19 juni 2017
    Wat ongelooflijk mooi allemaal!!! Zelf ook nog in de rodeo meegereden? ;p
  7. Beppie Luinge:
    19 juni 2017
    Wat een mooie foto van de grizzly beeren de Big Horn mountains!!
  8. Corry:
    19 juni 2017
    Om in jullie termen te blijven: "wij buffelen hier wel!" Ik ben niet een beetje jaloers, maar heel erg ...
  9. Beppie Luinge:
    20 juni 2017
    Ja, ik las het hele verhaal nog een keer en zie dat ik al gereageerd had. Hier heel warm,nu al 28 gr.C. en dat kan als je ..niets.. doet! Veel plezier hoor!
  10. Sandra:
    20 juni 2017
    Leuk om te lezen dat de rodeo met eten leuk en gezellig was. Wij vonden het met de kids geweldig. Vooral omdat Carlo met alle kinderen in het publiek een kalfje mochten vangen. Nu naar Yellowstone en genieten van de mooie natuur daar. Hoop dat jullie daar de vele bizons en grizzlys spotten. Veel plezier,