Dag 21: San Francisco - Amsterdam (laatste blog)

3 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

En zo komt er dan toch een eind aan deze vakantie. Het was er een met gemengde gevoelens. Ja we hebben het zeker weer goed gehad samen en we hebben zeker ook genoten van alle moois dat we met eigen ogen mochten aanschouwen. En nee, het was niet leuk dat Hans ziek werd en evenmin dat ik bij tijd en wijlen minder heb kunnen genieten dan andere jaren door gedoe op het werk.

En toch slaat de weegschaal uiteindelijk weer in positieve zin door. We hebben in 3 weken tijd 7.360 km. afgelegd en zijn door 7 staten gereden (Colorado, Wyoming, South Dakota, Montana, Washington, Oregon, en Californië). Behalve een 6-tal National Parks (Rocky Mountain NP, Badlands NP, Yellowstone NP, Glacier NP, Mount Rainier NP, Crater Lake NP) hebben we een 2-tal Stateparks (Custer SP en MacKerricher SP) een 2-tal National Monuments/Memorials (Mount Rushmore en Crazy Horse) bezocht. Ook wildlife hebben we in overvloed gezien. Van de steden Denver, Seattle en Portland hebben we in tegenstelling tot San Francisco slechts een glimp opgevangen.... maar dat was geheel onze eigen keuze. En niet te vergeten de weergoden! Die waren ons dit jaar zeker gunstig gezind, want we hebben (behalve een buitje s'nachts) geen druppel regen gehad.

Amerika is een prachtig land en de mensen zijn er buitengewoon vriendelijk. Ik hoop dat de persoon (who's name I shall not mention here) toch tot inkeer komt en beseft dat àlle grote wereldleiders een aandeel hebben in het behoud van deze aarde voor toekomstige generaties. En de wereld is prachtig, dus laten we wat we hebben aan natuur vooral koesteren.

Het maken van een reisblog is mijn manier om herinneringen vast te leggen en om de mensen die mij dierbaar zijn (en die dit leuk vinden) op de hoogte te houden van ons wel en wee. Ik dank jullie hartelijk voor de lieve en veelal grappige reacties op onze belevenissen tijdens deze rondreis. Ik vond ze in ieder geval erg leuk om te lezen.

Vanavond  vliegen we weer terug en we landen als alles goed gaat dinsdag 4 juli omstreeks weer 17.30 op Nederlandse bodem. Wij zien er naar uit om iedereen weer persoonlijk te zien. Tot gauw!

1. Corry:
    3 juli 2017
    Mijn dank is weer erg groot. Heb zelf weer een paar van mijn fotoboeken uit de kast gehaald
  2. Cora:
    3 juli 2017
    Een goede reis terug!
  3. Beppie Luinge:
    4 juli 2017
    Lia,je was weer geweldig,ik was elke dag op de hoogte van jullie avonturen! Je hebt een geweldige rondreis in elkaar gezet,en we weten nu dat Amerika ontzettend groot is.