dag 20: San Francisco

2 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Snik, vandaag is toch echt de laatste dag om leuke dingen te doen aangebroken. Morgen pakken we ons hele hebben en houden weer netjes in onze 2 Samsonites en zoeken we een Mall op om de laatste uurtjes stuk te slaan. Althans als het hotel bereid is onze spullen nog even te stallen nadat we al uitgecheckt zijn, want om nou met 2 koffers, een reistas en 2 rugzakken gezellig door winkels te struinen, lijkt ons geen strak plan. Maar morgenavond is het toch echt weer 'Nederland here we come'.... Het is ook vast om de gedachte aan weggaan dat ik de laatste nachten slecht slaap en rare dingen doe (bijvoorbeeld om 3.00 uur Hans wakker maken omdat ik in het donker luidruchtig een blikje Pringles zit weg te knagen). Maar hey,  who bothers......eerst nog een keer San Francisco verkennen vandaag!

En we gaan op pad; eerst met de shuttlebus naar San Francisco AirPort waar we dagkaarten kopen voor de Bart (metro) die ons verder downtown moet brengen. Althans...dat gebeurt als je de goede metro neemt. Ik was zo slim om mij (op de hielen gevolgd door mijn trouwe tweevoeter) in de eerste de beste metro te storten...die ons weer keurig netjes terugbracht naar Millbrae (waar ons hotel staat en waar we een half uur eerder met de shuttlebus vertrokken waren)... Wij snapten al niet waarom het zo verdacht was stil was in die metro.

Afijn, na dit rondje rond de kerk dan toch eindelijk goed onderweg en een half uur later stappen we uit in het Financial District waar de reis te voet verdergaat. We lopen langs de verschillende pieren eerst naar Fisherman's Wharf. Erg leuk om hier weer terug te zijn, maar mijn hemel wat is het hier druk!!! Alhoewel het zonnetje schijnt dat het een lieve lust is en ik lekker in een t-shirtje loop, loopt Hans naast me te blauwbekken van de kou (met 2 t-shirts en een spijkerjasje aan). Afijn, we zetten toch maar door met af en toe een stop bij Starbucks. Vanwege het heldere weer -alhoewel de Golden Gate Bridge vandaag toch weer in de mist ligt- zijn  Alcatraz en het eiland Sausalito goed te zien vanaf pier 39. De weg naar Lombard street (ook wel crooked street genaamd) is een kuitenbijter. Ik was even vergeten hoe steil het daar is....en hoe druk! Zo druk in ieder geval dat er verkeersregelaars aan de pas moeten komen om de drommen toeristen en al het verkeer in goede banen te leiden.

En natuurlijk zijn ook de ouwe trouwe cable cars er nog, afgeladen met toeristen die per se een ritje met deze tram willen maken.

Vervolgens doorkruisen we China Town, persoonlijk mijn favoriet vanwege de vele kleurrijke panden, de lampions en niet te vergeten de vele Chinezen.

We zijn het na 6 uur kris kras door de stad en over hoofden gelopen te hebben dan toch wel zat en keren vermoeid maar voldaan terug naar ons hotel.

Morgen ons allerlaatste dagje op Amerikaanse bodem...

1. Tanja:
    3 juli 2017
    Tjongejonge jullie doen maar of je 20 bent. Lekker dat jullie - en wij - zo veel konden zien. Wat een drukte hè. Nou, een hele goede reis terug gewenst hoor. Wat was het weer mooi. Knuffel! Tot gauw!
  2. Miriam:
    3 juli 2017
    We hebben genoten ook van jullie vakantie. Dank je wel voor het delen hiervan. Ik wens jullie een goede terugreis. We zien elkaar wel weer op Nederlandse bodem.
  3. Margot:
    3 juli 2017
    Ik vind het geweldig om op deze manier (vrijwel "sametime") te lezen van al jullie belevenissen. Een stukje privé ... een stukje geschiedenis... een stukje flora en fauna. Jemig ..!! Ik kan niet wachten op de Luinge-Film- Avond ... waar we al dit moois en grappigs nog een keer mogen bekeven. Goede reis naar huis xxxx hvjullie ❤️
  4. Linda:
    3 juli 2017
    Ik heb genoten van jullie mooie verhalen en foto's. Goede terugreis
  5. Harry:
    3 juli 2017
    jullie hebben een schitterende reis gehad en ons heerlijk vermaakt. nog een goede terugvlucht gewenst!
  6. Marjolein Oudejans:
    3 juli 2017
    Te gek allemaal!!! Geniet nog even van San Francisco en de Chinezen, en alvast hele goede reis terug! Xxx
  7. Harry:
    3 juli 2017
    Hans en Lia , bijna vergeten , maar de schilders beginnen dinsdag met ons huis te schilderen , dus bij voorbaat excuses voor het ongemak mocht er tijdelijk een ladder bij jullie op de oprit staan. wanneer je terugkomt zie dat dan hopelijk bijtijds , na zo'n lange vlucht , je weet maar nooit!
  8. Diny:
    goede reis!!