Dag 19: Mendocino - San Francisco

1 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Onrustige nacht achter de rug. Misschien heeft dit te maken met het feit dat het eind van onze vakantie in zicht komt.... of omdat we weer in een historisch hotel overnachten met een dreunende verwarming en ramen die niet open kunnen, behalve als je er iets tussen propt dat voorkomt dat ze dichtvallen. De douche is zo klein, dat Hans er met de nodige reserves gebruik van maakte uit angst er door hulptroepen uitgebikt te moeten worden ingeval hij beklemd zou raken.. En op het schattige, zeer Engels aandoende Canapeetje durfden we niet te gaan zitten, bang dat we door de iele pootjes zouden zakken. Dus hebben we niet alleen de nacht, maar ook een groot deel van de avond gezellig op bed gebivakkeerd.

Vandaag maken we de laatste kilometers met de huurauto voordat wij die vanavond weer moeten inleveren. Morgenochtend maar even uitdokteren hoe we de laatste 1,5 dag kunnen besteden zonder dit vervoersmiddel. De vorige keer toen wij in San Francisco waren hebben we bijna alles te voet gedaan, maar toen lag ons hotel in het centrum en niet zoals nu in de buurt van de luchthaven. Afijn, wellicht hebben ze bij het hotel nog een goed idee.

De reis verkoopt vlotjes en de 288 km. tussen Mendecino en San Francisco leggen we in een oogwenk af. Het landschap Van Sequoiabossen verandert na Cloverdale zover het oog reikt in enorme landerijen waar druiven gekweekt worden. Een verademing om na al die donkerte die prachtige groene druivenstokken te zien liggen in goudgele landerijen. Het doet heel erg Toscaans aan, zeker omdat sommige wijnboeren hier en daar cypressen hebben geplant.

We besluiten vandaag in ieder geval nog naar de Golden gate bridge te rijden, dé  eyecatcher van deze stad, in de hoop dat deze niet net als vorige keer helemaal in de mist opgaat (dit bedoel ik in letterlijke zin). Voordat we hem oprijden, kunnen we een stukje omrijden via de coastal route en krijgen we via een aantal viewpoints een mooi uitzicht op de Golden Gatebridge.

Omdat het erg druk is, besluiten we San Francisco vandaag verder te laten voor wat het is en door te rijden naar het hotel dat zo'n 33 km. verderop ligt. Daar aangekomen halen we de auto leeg en brengen die alvast retour naar Alamo. Gelukkig kunnen we gebruik maken van de shuttlebus van het hotel om weer terug te keren. Ik vroeg nog of het terug te lopen was, maar dat keek de receptioniste geen goed idee omdat we dan de snelweg hadden moeten oversteken....

Morgen maar eens informeren of we per trein en/of de bus  San Francisco kunnen bereiken.

1. Tanja:
    2 juli 2017
    Dat jullie over de Golden Gatebridge zijn gereden! Voortaan denk ik daar aan als er weer een film is waar deze brug en rol speelt. En aan de foto te zien kun je volgend jaar óók gewoon met een De Waard tent op pad ;) Maar alle gekheid op een stokje ... het zit er weer bijna op lieverds. Ik zal het missen om elke ochtend eerst te kijken wat jullie nu weer hebben beleefd. Of ... Je kunt gewoon doorgaan natuurlijk. Nederland is vast ook mooi als jij er een verhaal van maakt. Fijne laatste dag en graag 'tot ziens bij u thuis '! ⏳✋
  2. Charlotte:
    2 juli 2017
    Dank jullie wel voor de mooie foto's en geweldig leuke en interessante verhalen. Goede reis.
  3. Cora:
    2 juli 2017
    Wat vliegt de tijd, einde van de mooie foto's, verhalen en de reis in zicht. We hopen dat jullie een goede reis terug hebben. En kijken uit naar alle mooie beelden.
  4. Ellen.bonnes:
    2 juli 2017
    Het was weer genieten om jullie te volgen op jullie reis!!
    Mooie foto's en heerlijke verhalen.
    Goede terugvlucht
  5. Joyce:
    2 juli 2017
    Geniet nog even heel erg van die laatste 1,5 dag! En dan morgen een veilige reis naar huis! Ik kan niet wachten om alle verhalen te horen! (Nadat jullie van die jetlag verlost zijn, eerder niet ;))
    Kus!
  6. Corry:
    2 juli 2017
    Jeetje, in januari was ik nog in San Francisco. Brings back sweet memories! Nog veel plezier en een goede reis terug. CU, C