Dag 16: Rocky Harbour - Port aux Basques

29 juni 2016 - Channel-Port aux Basques, Canada

Vanochtend langer dan normaal ontbeten in het hotel. Het regent pijpenstelen en we moeten naar Port aux Basques voor de veerboot naar Nova Scotia. Het blijft tot aan Port aux Basques regenen en dat betekent dus 330 km lang. We vermaken ons in de auto met het maken van selfies en filmpjes en zingen er met zijn tweetjes behoorlijk op los. We zijn dan ook behoorlijk melig als we op de plaats van bestemming aankomen. Zelfs met de door ons ingeplande detour zijn we er al om 15.00 uur.

Het regent niet in Port aux Basques, maar het zo mistig dat we voor het lopen van een trail of een scenic drive niet bepaald warm lopen. Het plaatselijke visitors centrum biedt ook geen uitkomst, dus hebben we uit pure wanhoop de plaatselijke Mall bezocht...en kwamen daar nog depressiever uit dan we erin gingen. Wat een armetierige bedoening was dat. Het resultaat is dat ik nu op een parkeerplaats dit reisverslag zit te schrijven. We mogen pas over 3,5 uur de terminal naar de veerboot op...en dat is 4 uur voordat de veerboot vertrekt...we hebben dus nog een zalige 7,5 uur stuk te slaan (met helemaal nietsdoen). Zie nu al uit naar morgenochtend als we in Nova Scotia aankomen, waar we de laatste dagen van onze vakantie zullen doorbrengen.

Enne..Margot, die twee rode stoelen (die jij voor kreeften aanzag)..die staan door heel Newfoundland en Nova Scotia op uitzichtspunten die men de moeite waard vindt. Hiermee worden bezoekers uitgenodigd de tijd en de rust te nemen om vooral te genieten van al het moois dat deze Canadese provincies te bieden hebben. En we hebben onderweg al heel wat rode stoelen gezien.

1. Margot:
    29 juni 2016
    Thanxx Li. Kijk.... daar hou ik van. Een mooie plek vanuit een luie stoel bewonderen. Die Canadezen die weten wat genieten is. Verder... missen jullie niks. Ook in Nederland regent het dat het een lieve lust is. Maar eerlijk is eerlijk...dan niet 330 km. lang. Dan zit je nl. al in het buitenland !! Goede overtocht xx
  2. Harry:
    30 juni 2016
    hele leuke foto van jullie beiden