Dag 14: Seattle

26 juni 2017 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Niks 'sleepless in Seattle'... we hebben als marmotten geslapen! Hans hield halverwege de nacht op met hoesten en zelfs de vliegtuigen die hier frequent overkomen (we zitten in een hotel nabij het vliegveld) konden ons met geen mogelijkheid wakker krijgen. Om 7.00 uur werden we uitgerust wakker en dat is maar goed ook, want we gaan vandaag Seattle met de benenwagen verkennen en lekker de toerist uithangen.

En wat is dan beter dan de dag beginnen met een heerlijke cappuccino in de allereerste vestiging van Starbucks in Amerika, op Pike Place in Seattle gelegen. Vervolgens zijn wij op ons gemak door de Pike Place Market gekuierd, ook wel de ziel van Seattle genoemd. Deze Public Market is bekend om zijn kleurrijke sfeer en om de lokale producten (groenten, vis, kruiden, fruit en bloemen) die er verkocht worden. En wat voor mij het plaatje helemaal compleet maakte, was het grote bronzen spaarvarken 'Rachel' bij de hoofdingang.

Onze volgende stop was het Seattle Aquarium, waar we onze ogen uitgekeken hebben. Daarna ff lunchen en meteen door naar de Space Needle (die op mijn verlanglijstje stond). Deze Space Needle staat in Seattle Center, het 30 ha. stadspark dat het erfgoed is van de tweede Wereldtentoonstelling die hier in 1962 werd gehouden.

Aangekomen bij deze naald  bleken we dik 2 uur te moeten wachten voordat we aan de beurt waren om met de lift naar boven gebracht te worden waar zich zich het observatiedeck bevindt. 2 uren wachten duurt lang, maar gelukkig was nachtbraakster Joyce in de lucht om mij via de app lekker bezig te houden ;-). En het was het wachten uiteindelijk allemaal waard, want we werden beloond met een prachtig 360 graden uitzicht over deze levendige cosmopolische stad alsmede een fantastisch panorama van zee, eilanden en natuurlijk Puget Sound (een zeearm van de Stille oceaan) waar Seattle omheen ligt.

Het is 17.15 uur als we weer terug zijn in het hotel. Ik vond het een super geslaagde  dag en het was met name voor Hans fijn om een keer niet zo ver te hoeven rijden. Dus ja, Seattle is leuk, maar we vinden het ook niet erg om morgen weer te vertrekken... alleen gaan we dan wel weer door naar een volgende stad, Portland.

1. Sandra:
    27 juni 2017
    Jammer dat het varkentje niet in je koffer past, hij is gaaf. Mooie foto in ieder geval als aandenken.
  2. Anita:
    27 juni 2017
    Meenemen in je rugzak Li dat gouden varken haha.
    Wat maken jullie veel mee en prachtige foto's.
    Zo benieuwd naar al je verhalen. Geniet!
  3. Beppie Luinge:
    27 juni 2017
    Ja,dat was een leuke dag zeg,eigenlijk zijn jullie kilometervreters he.? Heel veel plezier nog , wat gaat de tijd snel he?
  4. Margot:
    27 juni 2017
    Het blijven prachtige plaatjes Leuk die foto van jullie samen. Toch iemand gevonden die een foto van jullie wilden maken? En de mobiel weer terug gehad haha!! Verder valt me de volgende tekst op: You touch, You buy!!! Kijk .. da's klare taal. Inpakken dat varken Li!!
  5. Joyce:
    27 juni 2017
    Ik een 'nachtbraker'?! Het was hier pas nét donker toen we appten :'D Het uitzicht was wel het wachten waard! Prachtig! Xx